אל תשלו את עצמכם: הרצאות אונליין כאן כדי להישאר

הכוחות הכלכליים חזקים מכדי שההוראה המקוונת תעלם לאחר הקורונה. השאלה החשובה היא מי ירוויח כלכלית, אומר כלכלן בכיר.

יש החושבים כי חוויות לא נעימות בלמידה מרחוק במהלך הקורונה יאטו או יהפכו את מגמת הלמידה מרחוק להיסטוריה. לא פלא: לאחר שהתלמידים נשלחו הביתה במרץ, רבים לימדו את השיעורים באמצעות זום, קנבס ועוד משאבים אחרים. למעט היה ניסיון כלשהו בלימודים אונליין אך לרוב לא היה נסיון. לכן אין זה מפתיע, שיש שחושבים שלימודי אונליין יהיו היסטוריה.

עם זאת, סקפטיות לגבי העתיד של לימודים אונליין עשויה להיות מוקדמת. לרוב, זה מכיוון שאלו שנאבקנו בסביבה החדשה של לימודים אונליין אינם אלה שצפויים להעביר קורסים מקוונים בעתיד.

חומר למחשבה – באיזה תבחרו: קורס אונליין המועבר על ידי אחד המדריכים הטובים והכריזמטיים או אותו קורס שנלמד באופן פרונטלי על ידי מדריך ממוצע?

יש סיבה מספקת להאמין כי הרוב יבחרו באופציה גם אם יחויבו באותה הסכום בגין אחת מהגישות. אך בגלל הרבה יתרונות, האופציה של לימודים אונליין יהיו זולות יותר.

אם ניקח לדוגמא את ענף ראיית החשבון וייעוץ המס, אשר בעבר נעזרו אך ורק על ידי רואי חשבון ויועצי מס מקומיים, ואז הגיעו H&R BLOCK בארה”ב שגילו שאת רוב מילוי הטפסים יכולים להשלים בוגרי תיכון בסיוע מפעם לפעם באנשי מקצוע: יועצי מס ורואי חשבון: הם הפכו לאחת החברות הגדולות בארה”ב להחזרי מס אשר עובדת אך ורק אונליין, הם חולשים על נתח שוק גדול בארה”ב: שני שליש מסך השוק!

משובים חיוביים עוזרים לחברות אונליין להתפתח ולצמוח: גוגל שולטת בחיפושים מכיוון שככל שהחברה מבצעת יותר שאילתות, כך האלגוריתמים שלה יעילים יותר. ולמרות התחרות, פייסבוק שולטת במדיה החברתית מכיוון שככל שיש לרשת יותר חברים, היא הופכת להיות מועילה יותר כמקום שבו אנשים יכולים ליצור אינטראקציה בינאישית.

השפעות משוב דומות עומדות לעצב מחדש את הלימודים אונליין. המעבר להצעות הקורסים וההרצאות לפלטפורמה אונליין התרחש באטיות, שהונע בחלקו על ידי חסרונות תקציביים במכללות ואוניברסיטאות רבות. אך מכיוון שהקורונה הגבירה מאוד את לחצי העלויות, היא תאיץ את המעבר ללימודים אונליין.

בדומה לתוכנות להכנת מיסים, מספר גדול של קורסים מרוחקים יתחרו בבחינה ובאישור התלמידים. ובאופן דומה, קומץ מרצים יישפט בסופו של דבר כטוב ביותר.

ישנן יתרונות רבים ללימודים אונליין

מרבית העלויות של הקורסים קבועות, מה שאומר שהעלויות לתלמיד יורדות בצורה חדה. עלות הפקת סרטון הרצאה מהדרגה הראשונה זהה, למשל, לא משנה כמה תלמידים רואים אותו.

עם הזמן, הרצאות אונליין וקורסים אונליין המצליחים ביותר ייהנו מיתרון בעלויות, מכיוון שההוצאה שלהם לתלמיד יורדת ככל שיותר אנשים משתמשים בהם.

למרות שלימודים אונליין לא יחליפו את חווית הלימודים הפרונטליים לחלוטין. הרצאות אונליין וקורסים אונליין הם בהחלט כאן להישאר ולהתרחב. במהלך הקורונה מיליונים נחשפו ללימודים אונליין – אם בפגישות, שיעורים, הרצאות או קורסים, מכיתה א’ ועד 120 והחשיפה הנ”ל יצרה רצון להעביר חלק מהפעילויות שלנו לאונליין.